fredag 20 februari 2009

Thank God Its Friday


Livet är ganska bra just nu: det är fredag, jag har inget akut skolarbete i helgen, jag är frisk, kry, mätt och belåten. Lite tråkigare är det dock för vissa statsanställda i världens åttonde största (beroende på hur man räknar) ekonomi Kalifornien. Finanskrisen har slagit så hårt mot Kalifornien att guvernör Arnold Schwarzenegger har bestämt att helt stänga ner vissa officiella departement och avdelningar varannan fredag fram till mitten av 2010, bland annat Department of Motor Vehicles (Vägverket) som har han om alla körkort och bortbogserade bilar. Beslutet drabbar 238 000 anställda och förväntas spara 1.3 miljarder dollar över en 17-månadersperiod. Hårda bud i Mellerud.

---------------------

Häromdagen var jag och mina roomies väldigt uttråkade, så vi bestämde oss för att bota tristessen med lite konstskapande. Titta vad roligt man kan ha med en UV-lampa, en märkpenna och en kamera.

Elliot fick sig en temporär tribal på armen.

Min lite mer permanenta tatuering gjorde sig också bra självlysande.

Skål och in i dimman

Gustav

Inga kommentarer: