onsdag 11 februari 2009

Anti-Svennis konspiration

Eftersom jag och mina rumskompisar ar antingen a) for lata, b) for snala eller c) a och b kombinerade for att skaffa kabel-TV, maste jag ta mig till nagon vans hushall med den amerikanska fotbollintresserades Heliga Graal FOX Soccer Channel for att se pa fotboll. Jag ar precis hemkommen fran en av dessa vanner , Kristoffer Grahn, dar jag nyss sett USA besegra Sven Goran Erikssons Mexiko med 1-0 i Concacafs VM-kval. Det var en av de trakigaste matcherna jag har sett. 

Mexiko var helt viljelost och sag inte ens ut att forsoka, trots att det handlar om en match med samma rivalitet mellan motstandarna som den mellan Sverige och Danmark. Anda sedan det blev klart att Svennis skulle ta over Mexikos landslag har han varit ifragasatt av mexikanska journalister, folket och till och med nagra av spelarna. Efter en rad forluster har pressen bara okat och det ryktades att vid egenskap av forlust mot USA sa skulle han ryka. Tro mig, att doma av de mexikanska spelarnas insats ikvall sa forsoker de fa Svennis sparkad. 

Yours Truly, 

Gustav

Inga kommentarer: