onsdag 11 februari 2009

Allmän misär

Jag trodde jag var frisk och kry efter helgens sjukdom, men icke. Natten mellan måndag och tisdag började jag frysa trots att jag borde varit varm, låg och skakade hela natten. Mådde skit hela tisdagen, fick en god natts sömn och mådde bättre i morse (onsdag). Därför gick jag till skolan, men under första lektionen började jag svettas och hade svårt att koncentrera mig. Det var då själva, tänkte jag, jag brukar ju aldrig vara sjuk. Med misstanke om infektion och behov av pencillin gick jag till doktorn hos Swedish Covenant Hospital nerför gatan (studenter på North Park får gratis undersökningar). Diagnos: feber och maginfluensa. Doktorns anvisningar: vila och mediciner mot feber, magont och diarré till ett värde av 20 dollar. Det här kom inte precis lägligt då jag har ett stort prov på fredag och en ännu större uppsats som ska lämnas in på måndag.

Som om det inte vore nog har det knyckfulla Chicago-vädret visat upp sig från sin värsta sida idag. De senaste dagarnas vårvärme har bytts ut mot några ynkliga plusgrader kryddade med hällregn och snålblåst. Dessutom säger prognosen att det bara kommer bli värre.

Usch, tyck synd om mig!

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: