lördag 7 februari 2009

Te och Weeds

Jag har varit lite småkrasslig ända sedan jag kom tillbaka till skolan, men igår bröt det ut på allvar. Natten spenderades i feberyra och jag var tvungen att gå upp på toa tre gånger och göra onämnbara gärningar. Mådde skit när jag vaknade på riktigt runt elva. Hela dagen har jag legat i vår trasiga soffa och varvat grönt te, havrgrynsgröt, Call of Duty, två säsonger av den grymma TV-serien Weeds och ytterliga besök på hemlighuset. Usch, det är såna här dagar man önskar att man vore sju år igen och hade en morsa som pysslade om en. Kommer med varm blåbärssoppa, puffar till kudden och låter en titta på Power Rangers för en gångs skull.

Det hjälpte nog inte att jag var ute på galej igår heller, trots att jag kände mig lite tjyvtjock. Det var en trevlig kväll iallafall eftersom jag träffade de nya utbytessvenskarna för första gången. Eftersom de kommer från Södra Vätterbygdens Folkhögskola i Jönköping är de mest en massa HV-fans i och för sig, men ingen är ju perfekt. Att en av dem var från Askeby utanför Linköping vägde dock upp lite grann.

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: