onsdag 4 mars 2009

Saknaden

Med avbrott för sommar- och vinterlov så har jag spenderat lite drygt ett och ett halvt år utanför Sverige. Man skapar en ny vardag, nya vänner, ett nytt liv, men moderlandet har alltid ett grepp om hjärtat, kallar en alltid åter. Här är en lista, utan inbördes ordning, vad jag saknar mest hemifrån.

-Kebabpizza

-Mamma

-Pappa

-Ellen

-Fanny

-Ida

-Alla andra släktingar

-Kebabrulle

-Alla vänner. Ingen nämnd, ingen glömd. Trots att man skaffar nya så är de gamla inte utbytbara

-Att kunna zappa mellan fyra Champions League-matcher varannan vecka

-Lambohov ("Nästa: Bygdegatan")

-Gräsfläckar på träningskläderna och doften av nyklippt gräs. USA är konstgräsets förlovade
land och jag föraktar det så min själ svartnar. Jag vill hitta grässtrån i mina kalsonger, inte små, svarta gummikulor. Död åt konstgräset!

-Omklädningsrumskulturen

-Skogsvallens bastu efter sena och kalla höstträningar

-Kebabtallrik

-God öl

-Lagfester

-Att kunna gå (men ändå inte göra det p g a av lathet) på hockeymatcher varje vecka

-55:an

-Platens

-Lösgodis

-100 MBit/sekund-bredband. Här går det låååångsamt. I fjol laddade ner Simpsons-filmen på en dryg vecka.

-Kebab med bröd

-Köra bil

-Sportnytt

-Sportspegeln på söndagar

-La Liga-sändningar med mitt älskade Barcelona på helgerna

-Meter-systemet. Här kör dem med gallons (3.75 liter eller nåt sånt) feet, inches, cups, pounds, miles, Fahrenheit-skalan för temperatur där vatten fryser vid 32 grader och andra logik-föraktande mätsystem.

-Falafel...haha, yeah right.

-EM/VM-kvalmatcher på vettiga tider

- Inkluderad moms på prislappar

-Stabilt dåligt väder

-SM-guldjakt

-Gymnasietiden då man hade betydelselösa problem som man trodde var livsviktiga

-Att inte bli ifrågasatt när man dränker sina makaroner och köttbullar i ketchup. Jänkarna kollar på mig som om jag käkar kackerlackor.

-Vettiga nyhetssändningar

-Sade jag en stor, svettig, fettdrypande kebabpizza?

Yours Truly,

Gustav

1 kommentar:

Unknown sa...

fifan vissste inte att du blogga på corren! ska jag följa!.. Skönt att du saknar kebaben den saknar dig också