söndag 8 mars 2009

I ett sketet hotellrum i Nashville

Klockan är 5.20 i skrivande stund och vi kom hem från en härlig utekväll i Jill Johnssons hemstad Nashville, Tennessee, för någon timme sedan. Grym stad, rekommenderar den varmt. Vi har trängt in oss fem pers i ett dubbelrum; jag delar säng med med Ryan, Kristoffer och Andreas skedar i den andra och Joe sover på den sanitära olägenheten till heltäckningsmatta. Just nu är jag den enda som är vaken och tänkte det var läge att lämna ett livstecken. 

Resan så här långt har inte varit helt utan fadäser. Mitt på motorvägen i mörkaste Indiana började ratten i vår van skaka obehagligt och fem minuter senare small det till i vänstra framdäcket. Det skakade och rasslade och Joe körde av till sidan. Halva däcket hade slitits av, men slangen var hel så vi hade klarat oss från punktering. För säkerhets skull bytte vi till reservdäcket och rullade en mile till nästa avfart. Där hittade vi som tur var en verkstad som gav oss ett nytt däck för 102 dollar och vi kunde fortsätta till Nashville. 

Jag tänkte lägga upp en bild eller tre men min kamera har försvunnit någonstans i röran. Fast även om jag visste var den var så kunde jag ändå inte lägga upp eftersom jag glömde ta med mig en USB-kabel. Ni får helt enkelt vänta till nästa vecka. Imorgon bär det av till Memphis och Elvis gamla hus Graceland och sen vidare till New Orleans. 

På återhörande

Yours Truly

Gustav

Inga kommentarer: