onsdag 18 mars 2009

Ingen rast och ingen ro

Jag har blivit överöst med skolarbete; om två och en halv timme hålls ett tal om trafficking på skolan som jag måste skriva en artikel om för min praktik, men innan dess måste jag läsa summera en 30-sidig artikel mot att legalisera homoäktenskap. Därför får inlägget om New Orleans vänta.

--------------------------

President Obama spränger ännu en barriär. Som första sittande president någonsin kommer han imorgon kväll vara gäst hos Jay Leno för att prata om hans planer att rädda ekonomin. Det är ett väldigt kontroverisellt beslut och skeptiker säger att det är inte värdigt en president att sitta och skratta i en talkshow TV-soffa. Fast nu är det ju så Obama kommer inte sitta och dra vitsar utan prata om sin politiska agenda. Personligen tycker jag att det är ett otroligt smart drag, det kan ju bara leda till det bättre. Många amerikaner tittar aldrig på nyheter och det här är en möjlighetet för Obama att verkligen nå ut till folket. Leno har 5 miljoner tittare varje dag och förhoppningsvis kommer det bli en ögonöppnare för dem. Istället för att se någon kändis prata om sin nyaste skiva, bok eller film sitter presidenten där och pratar om ekonomin. Då kanske de inser hur brun USA:s framtid verkligen ser ut.

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: