onsdag 21 januari 2009

Slita hund

Igår började förssäsongsträningen och idag har jag fått betala för att jag inte har lyft en vikt sedan maj i fjol. Jag har sådan träningsvärk i armarna att jag inte ens kan räta ut dem. Uschaaan...

Från en sak till en annan. President Obamas första hela dag på jobbet har enligt rapporterna varit intensiv. Det är skönt att se att han direkt tar itu med Bushens största misslyckanden och skamfläckar; de två krigen i Iraq och Afghanistan mot det oförgörbara konceptet terrorism. Han har haft möten med sina militära rådgivare för att planera hur han ska uppfylla sitt vallöfte att alla amerikanska trupper ska vara ute ur Iraq inom 16 månader. En del av trupperna ska förflyttas till Afghanistan. Han har också stoppat rättegångar vid fängelset Guantanamo Bay i 120 dagar för att gå igenom fallen och de ytterst tveksamma rättsprocedurerna som försiggår där. Lägg därtill att han fryst Bush-administrationens order i deras sista dagar så att de också kan ses över. Han har också hunnit med möten med sina ekonomiska rådgivare. Än så länge håller han iallafall fast vid sina lovord om förändring. Han har kommit bra iväg från startblocket, nu gäller det bara att inte snubbla på häckarna.




------------

Stort scoop på WGN:s nyhetssändning. Familjen Obama har nu gallrat ner urvalet av raser deras nya hund ska vara. Kvar i tävlingen är labrador, golden retreiver och någon sorts tax om jag inte minns fel. Olidligt spännande, jag kan inte bärja mig att få veta. Jag har haft svårt att sova om nätterna...

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: