lördag 24 januari 2009

Måstematch

En kille i fotbollslaget har en flickvän med en riktigt grym lya downtown precis vid Sears Tower och igår ställde hon till med galej. En mycket angenäm tillställning som avslutades med att jag, min rummis Steve, min svenske polare Kristoffer Grahn och hans rummis Joe hamnade på Momma Hubbard´s sportbar med en hink Bud Light, en pizza och ett gäng brutalt starka kycklingvingar på bordet.

I skrivande stund sitter jag med Sverige-tröjan på och värmer upp stämbanden inför kvällens träningslandskamp mellan Lagerbäcks b-lag och USA. Avspark är satt till klockan 20.30 Chicago-tid. För er därhemma kan matchen tyckas obetydlig, men för mig är det en måstematch. Är det något jag verkligen hatar förutom barnporr, krig, miljöförstöring och förtyck så är det att förlora i fotboll mot USA, speciellt när man har ett gäng brölande "USA-all-the-way"-jänkare i sin bekanstskapskrets med obefintliga fotbollskunskaper. De är lika värdelösa vinnare som förlorare eftersom ödmjukhet är något som bögar och kommunister sysslar med.

STÅ UPP FÖR SVERIGE!!

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: