torsdag 11 december 2008

"All my bags are packed, I´m ready to go...."

"Leaving on a jetplane, don´t know when I´ll be back again"

Eller det sista stämmer ju inte riktigt, jag vet precis när jag kommer tillbaka, men John Denvers låt passar bäst till min sinnesstämning just nu. Rockade sista presentationen i Media & Society för några timmar sen, har precis packat klart, Chicago Bears vann nyss mot New Orleans Saints, och njuter jusn nu av livet med Seinfeld på TV:n, en tårtbit från grannen Anna på fatet och en Pilsner Urquell i näven. Imorgon klockan 11.30 plockar Jeffs flickvän Rachel upp mig utanför lyan och skjutsar mig till O´Hare-flygplatsen. 14.45 lyfter planet mot Atlanta och sedan vidare mot Stockholm där jag landar 10.35 på lördag. Är väl inte direkt superpeppad inför en 15 timmars resa, men det är det värt med tanke på vad som väntar: pepparkakor, lussebullar, El Classico, julmust, familj, vänner och andra trevligheter.

Vill tacka alla läsare för nu, ska vila upp mig i knappa fem veckor innan jag åker tillbaka till Chitown den 15 januari. Jag kommer inte blogga lika frekvent under lovet, men fortsätt dock att titta in. Ett eller två inlägg ska jag väl orka skriva.

Vi ses på 55:an!

/Gustav

Inga kommentarer: