söndag 4 oktober 2009

Parkeringsmardröm


Lördagskvällen ägnade jag åt äventyr nere på djupaste South Side. Jag kombinerade nöje med arbete på en av Chicagos äldsta och mest genuina bluesklubbar - Lee´s Unleaded Blues. En helt oförglömlig kväll, berättar mer om den senare, eftersom just nu vill jag bara svära över Chicagos parkerings-situation. Det verkar som det finns dubbelt så många bilar som invånare i den här stan och hälften så många parkeringsplatser. Jag kom hem till mitt hus klockan 01.45. Klockan 02.45 steg jag in genom dörren eftersom jag var tvungen att cirkla kvarteret hundra varv innan jag hittade en ledig parkeringsplats - fem kvarter bort. Det finns luckor, men där står det alltid en brandpost eller så är de bogseringszoner. Därför när man väl hittar en lucka kör man förbi eftersom man automatiskt antar att eftersom ingen redan står där måste det vara förbjudet. Det positiva är att man i alla fall blir en jävel på att fickparkera.

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: