måndag 12 oktober 2009

Portugal. The Man

Kom precis tillbaka från en konsert, Portugal. The Man spelade på Schubas Tavern. Helt otroligt grymt band, och det bästa var att jag var på gästlistan. Min polare Jeff växte upp med keyboardisten Ryan i Oregon, så vi satt backstage och pimplade gratis bärs två timmar före spelningen. Bandet är verkligen på uppgång, de har haft flera stora festivalspelningar och är nära sitt break. Tro mig, de kommer bli stora. För att använda en gammal självgod klyscha: Kom ihåg var ni läste det först.

De släppte nytt album i somras, The Satanic Satanist. Kolla in det. Här har ni två låtar.





Och här en från senast de var i Chicago, de spelad på Subterranean i ett av mina favortiområden Wicker Park.. Var på den konserten också, så klart.





De planerar att komma till Sverige nästa sommar, se till att se att se de. Jag ska försöka lobba så de kommer förbi Platens, de är ett grymt liveband och skulle passa perfekt på deras scen.

------------------

Jag har utlovat reflektioner från min Iowa-resa och anekdoter från Lee´s Unleaded. Jag lovar, de kommer, ha tålamod.

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: