söndag 13 september 2009

U2 ikväll

Eftersom jag upplever ett personligt 11 september just nu har jag för att tänka på annat roat mig mig kungligt i helgen. I fredags och lördags var det Germanfest i Lincoln Park som gällde, en årligt gatufestival i bayersk stil med ölstugor, wurstar och lederhosen i mängder. Fast med tanke på att de slutar servera öl klockan 22 så vet jag inte om spektaklet förtjänar epitetet "tysk-fest". I det gamla landet stänger baren när folk går hem. Eller när bärsen tar slut. I allmänhet upplever jag Chicago som väldigt strikt med sina alkohollagar, antagligen är det ett arv från förbudstiden då Al Capone dränkte staden i smuggelsprit.

---------------

Ikväll spelar U2 på Soldier Field. En svensk polare har två biljetter och frågade om jag ska haka på. Så varför inte, har i och för sig aldrig varit något U2-fan, men får man chansen att se världens onödigast dyra scenbygge för en billig penning så kan man lika gärna ta den. Ska bli kul att höra Bono predika också.

-------------------

Dra mig baklänges på en liten vagn! Dollarn har gått under 7 kronor för första gången på ett år. Trevligt....

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: