fredag 17 april 2009

Let's Go, Hawks!

Eftersom LHC åkte ur slutspelet alldeles för tidigt får jag nu hoppas på mitt hjärtas andra hockeylag - Chicago Blackhawks. Det råder hockeyfeber i stan: klassiska Hawks har tagit sig till stutspel för första gången på sju år och igår inledde dem med att spöa Calgary Flames med 3-2 i sudden death. Chicago har kanske NHL:s talangfullaste lag med nyckelspelarna Johnny Toews och Patrick Kane båda födda det gyllene året 1988. Förhoppningsvis får de lyfta Stanley Cup-bucklan i juni någon gång och då lovar jag att bada i Filbyter-fontänen. Sanna mina ord...

Jag skulle välja LHC över Chicago varje dag i veckan, men Hawks spöar skiten ur min kära Club när det kommer till kategorin kampsång. Fame-Manges falsettstyggelse till låt har inget att hämta mot den här klassikern.




Peace!

Gustav

Inga kommentarer: