söndag 7 februari 2010

Nu skulle jag VERKLIGEN vilja vara på Bourbon Street

År 2010:s största fest har precis startat och kommer fortsätta i flera veckor. Bourbon Street i New Orleans kommer vara packat med festande Saints-fans fram till Mardi Gras i mars. 31-17 i slutresultat, sällan har en seger varit så välförtjänt.

Annars vill jag skryta med att jag prickade in fyra av fem låtar av The Whos spellista. Jag tippade så här för några veckor sedan:

1.Who Are You?
2. My Generation
3. Pinball Wizard
4. Baba O´Riley
5. Won´t Get Fooled Again

Så här såg låtlistan ut i halvtidsshowen:

1. Pinball Wizard
2. Baba O´Riley (CSI: New York)
3. Who Are You? (Original-CSI)
4. See Me, Feel Me, Hear Me
5. Won´t Get Fooled Again (CSI: Miami)

Tyvärr hade hade jag rätt att det blev ett CSI-medley, men vad kunde man förvänta sig. Daltrey och Townshend bjöd på en mycket bra show, men det märks att de börjar bli till åren. Hade gärna sett att de hade dammat av den här gamla pärlan gömd på magnifika albumet Who's Next?....






...men det hade nog varit lite för mycket begärt. Förra året Bruce Springsteen & The E Street Band, i år The Who. Det enda som kan toppa det nästa år är en återförening av Pink Floyd. De har i alla fall alla originalmedlemmar vid liv.

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: