söndag 23 augusti 2009

Chicago...igen

Sådär ja, styva 17 timmar efter att jag lämnade morsans crib i Norrköping sitter jag nu i en sjavig studentlägenhet i Albany Park och snackar skit med några "long-time-no-see´s".Förvånansvärt pigg med tanke att jag sov ungefär en timme i natt. Resan gick som vanligt; bilåkande, taxiåkande och så tror jag jag flög någon gång där i mitten. Men tack gode gudarna för direktflyg. SAS is the shit, trots krisläget. Trevlig personal, stadig flygning, god mat och trevligt resesällskap (fast det sista kanske inte SAS har så mycket med att göra).


Sommaren 2009 kan väl sammanfattas som bästa någonsin, kort och gott. Många härliga återseénden och trevliga kvällar med flickvän och vänner. Bra blandning av allt: roligt och inte för jobbigt jobb, bitvis dugligt väder, sköna roadtrips, lite bad och några grymma konserter. Men den stadiga grill/bärs/bakispizza-dieten har slitit på kroppen, fast inte värre än vad lite knapert studentliv kan bota. Jag skulle kunna göra en bästa/sämsta-lista, men det orkar jag inte nu. Dessutom säger en bild mer än tusen ord, så här har ni min sommar:

Nu ska jag sova bort jet-lagen och sen ladda inför pluggandet som startar imorgon. Peace!

Yours Truly,

Gustav

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt kul att du är tillbaks, ser fram emot lite läsning här i jönköping!

Anonym sa...

Väldigt roligt att du har börjat skriva igen - ser fram emot mkt spännande läsning framöver ;)