fredag 28 augusti 2009

1 down, 15 to go

Första skolveckan av 16 avklarad med tidiga morgnar, läxläsning och allt var det innebär. Inte helt lätt att gå tillbaka till pluggrutiner efter tre månader av att vakna halvvägs till nästa dags gryning, glo på film hela dan och grilla halva Noaks ark på kvällen (skämtet stulet från Rocky, reds. anm.), men det har ändå flutit på bra. Kurserna känns inspirerande, speciellt Video Production, och jag ser verkligen fram emot fortsättningen.

--------------

Kommer flytta in i den nya lägenheten på tisdag nästa vecka och jag och min blivande roomie Alex raggar möbler för fullt. I går hittade vi en helt okej gratis soffa på craigslist.com som vi hämtade i en gränd. Tyvärr fick bara halva soffan plats i jeepen, resten stack ut där bak, så Alex fick lov att ta bakgator hela vägen hem för att undvika farbror blå. Det var sedan ett jävla projekt att få in åbäket i lägenheten, vilket jag var tvungen att göra själv eftersom Alex var tvungen att dra på träning. Vet inte hur det gick till, men nu har vi i alla fall en sittbar soffa. Nästa projekt: säng.

------------------------

Sitter i soffan/sängen i min temporära lägenhet med Matt och Greg och kollar på sömnpillret Barca-Shaktar Donetsk i europeiska supercupen, a.k.a. en låtsastitel likt VM för klubblag skapad av fotbollens pampar för att suga ut lite extra pengar och TV-tid av oss stackars fotbollskonsumenter. Jag kunde inte bry mig mindre, inte spelarna heller och det märks verkligen på spelet. Färg torkar roligare, tur att vi har Valdez som skojar till det ibland. Hoppsan, nu gjorde Barca mål 1-0 och Guardiola verkade i alla fall jätteglad.

I väntan på att La Liga dra igång på allvar har jag, Greg och Matt satt ihop varsitt lag på Yahoo Fantasy Sports, typ som Drömelvan. Man har 100 dollar att disponera och så här ser min 3-4-4-uppställning ut. Inte speciellt välbalanserat, men ett killer-anfall:

Målvakt: Renan, Xerez, $11.27: Målvakter får poäng för varje räddning och inga målvakter blir bombarderade som de i bottenlagen.

Backlinje: G. Pique, Barcelona $6.64: Som hittat, en toppback och hjärtespelare för en billig penning.
D. Navarro, Mallorca $1.00: Utfyllnadsspelare. Mina pengar gick åt till anfallet.
R. Albiol, Real Madrid $1.00: Det svider i hjärtat att ha en Real-spelare i laget, men han är löjligt billig och jävligt bra. Tyvärr...


Mittfält: R. Pires, Villareal, $8.54: Hela mittfältet är budgetbetonat, men Pires är en kvalitetsspelare.
P. Orbaiz, Athletic Bilbao $1.06: Kommer spela mycket och gräver ett pyttehål i plånboken.
S. Busquets, Barcelona, $3.49: Kommer inte starta, men Barca kommer få skador på mittfältet och då kommer den gode Sergio ösa in poäng för mig.
S. Eguren, Villareal, $1.00: En spottstyver för en kvalitetsspelare. Säkert kort.

Anfall: Z. Ibrahimovich, Barcelona, $27.54: Det är i anfallet magin ska ske. Barcas nya, blivande legendariska duo ska ösa in poäng för mig.
L. Messi, Barcelona, $29.22: Se ovan!
H.Goitom, Almería $9.17: Jokern i anfallet, kommer hänga både en och två kassar.

Väldisponerade pengar, 0.07 dollar kvar på fickan. Ka-ching!


Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: