torsdag 7 maj 2009

Kan ju bli riktigt bra det här

2008 var ett riktigt skitår för mig sportmässigt: LHC torskade SM-final, Barca var klippt odugliga, Sverige gjorde ett platt EM-slutspel och Blackhawks missade slutspel som vanligt. 2009 däremot börjar efter en dålig inledning med Clubens kvartfinalfadäs arta sig riktigt ordentligt. Först förnedrade Barca Äckel-Real i Madrid och har nu chans på en trippel efter gårdagens makalösa avancemang till Champions League-final. Jag såg matchen hemma hos en några amerikanska polare och jag mådde fysiskt dåligt sedan den turliga studsen i den 9:e minuten som lade upp för Essiens missil. Bara för att sedan explodera i sann euforisk glädje då samme Essien hade den goda sportsmannaandan att missa den rensning som bäddade för Iniestas lika läckra kvittering.

Och ikväll kvitterade Chicago Blackhawks kvartsfinalserien mot Vancouver Canucks till 2-2 i matcher. Canucks tog ledningen i andra perioden och Loungo storspelade i kassen. Med mindre än 3 minuter kvar av matchen kvitterade Havlat och Ladd styrde in segermålet i första övertidsperioden. De 22 000 fansen i United Center exploderade och nu vänder serien tillbaka till Vancouver. Jag tror Blackhawks tar det här i två raka nu och så kör vi över Red Wings i semi-finalen. GO HAWKS!

Nä, nu ska jag nanna kudde. Sista finalen imorgon klockan 10.3o, sen är jag äntligen en fri man.

Peace!

Gustav

Inga kommentarer: