måndag 15 mars 2010

Tillbaka

Sådärja, då var man tillbaka. Har glassat downtown i en vecka, blivit omhändertagen och ompysslad av morsan och syrran i utbyte mot personlig guidening av Chicago, mitt hjärtas stad. Insåg under veckan som gick att det kommer bli otroligt svårt att flytta hem till Sverige efter examen i maj. Tyvärr glömde jag lägga över alla bilder mor och syster tog på datorn, så jag har inte så mycket att erbjuda just nu. Får se vad jag kan komma över senare....

-----------

Har haft dålig koll på vad som hänt i världen under tiden så jag har inte direkt något substantiellt att komma med. Jag kan däremot berätta om hur det kunde gå till i Chicago förr i tiden. Läser en bok just nu om George "Bugs" Moran, Chicago gangstern som styrde nordsidan och var Al Capones ärkefiende. Författaren berättar om den gamla goda tiden i The Levee District. Om husen inte var en bar eller bordell så var de en illegal spelhåla. Det mest notoriska glädjeflickan, tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn, gick till historien när hon dog för att varit full fem år i sträck och naken i tre. Hon jobbade så hårt att hon tog emot minst tio kunder per dag, oftast uppåt fyrtio.

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: