onsdag 17 mars 2010

St. Gustav's Day

Idag är en stor dag, man fyller jämt, 22 år. Dessutom är det officiella St. Patrick's Day idag, så det kommer firas med dunder och brak. 22 är ju också en ålder. Kommer ihåg när jag var ungefär 11 och lyssnade på den här låten med mina gudar Millencolin....



...och inte riktigt fattade texten. Jag trodde att när man var 22 var man ju vuxen, hade jobb och var halvägs till familjebildande, varför är han så förvirrad? Nu, helt plötsligt, förstår jag precis (har också insett att Millencolins texter inte direkt är musikalisk högprosa). Som tur är så har den senaste undersökningen sagt att pojkar blir inte män förrän vid 27 och mognar fullt vid 29, så en tröst är att jag har fortfarande ett halvt årtionde på mig att vara vild och oförståndig innan jag måste börja ta ansvar på riktigt.

Skål och in i dimman!

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: