torsdag 10 december 2009

Filmpremiär: The History of Andersonville

Under terminen har jag som slutprojekt i Video Production jobbat med en dokumentär och Chicagos gamla svenskstadsdel Andersonvilles historia. Jag är väldigt nöjd med resultatet, speciellt eftersom det är mer eller mindre första gången jag gör film, men hade jag vetat hur mycket jobb det innebar hade jag aldrig gjort det. Tror jag suttit 50 timmar framför det där redigeringsprogrammet för att inte tala om alla timmar med forskning och filmning.

Eftersom Blogger endast tillåter filmer under 100 MB så var jag tvungen att lägga upp en version med lite sämre kvalité, men ni ska nog se vad det föreställer ändå. Också, jag vill lägga in en liten brasklapp för den inte alltid klockrena ljudkvalitén på berättarrösten, men jag hade inte tillgång till en ordentlig studio. Hoppas det smakar!



Vad tyckte ni? Kommentatorsfältet är öppet både för hiss och diss...

Yours Truly,

Gustav

Inga kommentarer: